Fill rate

A filling a grafikus kártya azon funkciója, hogy a CPU által kiszámolt, 3D-s világot felépítõ, csúcspontjaikkal definiált, és egyébként teljesen üres háromszögek drótvázát felöltöztesse, azaz kiszínezze. A fill rate a filling mûvelet sebessége [pixel/sec, texel/sec] , ami nagyon fontos szerepet játszik a videokártya összteljesítményében, hiszen ha ezt a mûveletet a grafikus chip lassan végzi, akkor a processzornak állandóan várnia kell rá.

Például ha a CPU egy játékban másodpercenként átlagosan tízezer háromszöget tud kiszámolni, és minden háromszög 10 pixelbõl áll, akkor a videokártyának másodpercenként minimum 10 * 10.000 = 100.000 pixeles fill rate-tel kell rendelkeznie, ha nem akarja visszafogni a processzort.

A dologhoz még annyit érdemes hozzátenni, hogy a fill rate értékeket hol pixelben (1 képpont), hol texelben (1 textúrázott képpont) adják meg a gyártók, és a kettõ messze nem ugyanaz, ezért erre mindenképpen figyeljünk oda vásárláskor!

*