Transform & Lighting

Az újabb grafikus kártyákba (pl: nVidia GeForce256, ATi RadeOn, Matrox G800 és utódaik) integrált geometriai gyorsító egység, amely a nevében említett két mûveletet (transform - koordinátatranszformáció és lighting - megvilágítás) a központi processzortól átvéve maga végzi el. Ezzel lehetõség nyílik arra, hogy a CPU a geometriai adatok folyamatos számítása helyett (a képeket alkotó háromszögek térbeli csúcspontjait továbbra is a CPU számolja, a T & L egység csak a transzformációt végzi) egyéb munkát végezzen, például intelligensebb botokat (számítógép által vezérelt ellenfél az FPS játékokban) mûködtethessen.

A PC-s világban az nVidiának jelent meg elõször T & L egységet tartalmazó grafikus chip-je (GeForce256), de mostanra (2000 õsze) úgy tûnik, hogy alapkövetelménnyé válik a hardveres Transform & Lighting.

*